2011. október 2., vasárnap

Edzés a konditeremben

A könyv írója, Paul "Coach" Wade 19 évet töltött börtönben, és ott rájött, hogy az életben maradáshoz keménynek kell lenni. Évek alatt annyira megerősödött és profivá vált a saját testsúllyal való edzésben, hogy hozzá jártak az újoncok edzeni, ezért kapta a "Coach" vagyis "Edző" becenevet. Évek múltán összegyűjtötte addigi tapasztalatait és összeállította a szerinte legjobb edzéstervet és könybe foglalta. Ez a Fegyencedzés.
Nagy reményeket fűzök ehhez az edzésmódszerhez, és bízom Wade-ben.
Bár nem szeretek olvasni, de ezt a könyvet úgy olvastam mintha az életem múlna rajta. Ahogy haladtam előre benne egyre idiótábbnak éreztem magam, hogy bedőltem én is annak a sok maszlagnak amit a médián keresztül évtizedek alatt az emberekbe sulykoltak. Konditermek, kondigépek, súlyzók, táplálékkiegészítők... Ezek mind a pénzről szólnak, és nem az edzésről. Amiket Wade a könyvében leírt, azokat tapasztalataimmal alá tudom én is támasztani. A konditermes edzés nem hatékony, rengeteg energiát felemészt és ahhoz képest szinte semmi eredményt nem ad vissza szerek nélkül, szerekkel pedig csak a látvány lesz bíztató. Hiába emelgetek nagyobb súlyokat mint azok akik soha nem edzettek, egy dolgos parasztember bármikor lealázna nehezebb tárgyak cipelésében, mert míg én csak a súlyokat emeltem, addig ő fákat, asztalokat és egyéb az élethez szükséges tárgyakat emelgetett. Biztos ti is hallottátok már azt a gyenge dumát, hogy "Nincs rajta fogás!". Ezt csak mi, konditermesek mondjuk mikor azt látjuk, hogy kondiba nem járó egyszerű emberek nagyobb tárgyakat elvisznek mint mi. Sokat gondolkoztam ezen, és arra jutottam, hogy a konditerem inkább csak látványizomzatra megy, és ebben a könyv írója is megerősített.

A másik nagyon nagy hátránya a kondis edzésnek, amit sajnos én is tapasztaltam az, hogy tönkre teszi az izületeket, és bizonyos izomcsoportokat. Fáj a könyökem, fáj a vállam... Mi lett volna akkor, ha rendszeresen és keményen edzem végig ezt a 7 évet? Belegondolni is rossz. Amikor ehhez a részhez értem a könyvben nagyon haragudtam magamra, hogy tönkretettem a saját testem, de szerencsére hamar megnyugodtam, ugyanis Wade azt is elmondta, hogy ebben a stádiumban még visszafordítható a károsodás, és újra megerősíthetőek az izületek és helyzehozhatók az izomsérülések. Ekkor fogadtam meg, hogy többé nem fogok konditeremben edzeni, csak a saját testsúllyal való edzést csinálom.

Fiúk, lányok dobjátok el a súlyzót, amíg még nem késő!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése